2012.09.03 - Startnap

Már negyedik éve, hopy az első tanítási nap iskolánkban is rendhagyó: Startnappal indultunk! Elsősorban a kilencedikes tanulók beilleszkedését, az új osztálytársakkal való megismerkedést szeretnénk ezzel megkönnyíteni. Éppen ezért a nap bemutatkozással kezdődött:

Kis bizonytalanság... Te melyik osztályba jársz? 9/G! Gyülekező! Lassan azért összeállnak az osztályok...
Hová is üljek? Névsorolvasás. Hiányzik valaki? Hát, ez jó kérdés... Előkészületek...
Neked is adok egy kitűzőt, írd rá a neved! Megnevezve... Kérled mondd hangosan a neved, és jelezd a hangulatod! Ide középre: nem is vidám, nem is szomorú...
Csak nyugodtan, ez nem jegyre megy... Úgy látszik, itt is a semleges hangulat a jellemző... Mint madarak a dróton... Üdvözlök mindenkit az 1/9/3 osztályban!
Itt jó lesz? Vajon mit kell majd csinálnunk? Egy a névnek, egy a hangulatnak Vigyázz, ragad!
A leendő művészeink! Úgy tudom azért kaptam ezt a nevet, mert... Hogy szeretnéd, hogyan szólítsunk? Mindenki sorrakerül...
Most születnek a szabályok! Újabb ötlet! Tartsunk egy kis szünetet! Eddig egész jó!

A második órában a tanulással, tanulási szokásokkal kapcsolatos kérdések szerepeltek egy rövid kérdőíven, s a megbeszélésen a tanulók "lophattak" is egymástól tanulási ötleteket.

Folytathatjuk? Tanulással töltött idő? Hajjaj... Ne félj, neked is adok egyet... Kedvenc tantárgyaim?
Mit írjak ide? Legkevésbé szeretett tantárgyaim? Ki hol lakik? Igen? (Infósoknak: Yes, No, Cancel)
Az igazat, és csakis az igazat... Ekkora betűkkel legalább nem lett sok szabály... Hát, ez nehéz kérdés... Legyen mondjuk a... matek!
Kedvenc tárgy, kedvenc tárgy, mi legyen? Nekem a fizika! Hát ez hihető: mindenkinek a fizika? Nekem nem...
Asztal helyett... Munkában... Az órán használjuk az eszünk és nem eszünk... Hangulatjelző...
Van kérdés? Nincs. Még... Három tulajdonság? Miért választottam ezt a szakmát?
Kikapcsolódásként egy kis játék! Földrengés! Csak egy maradhat! Valahol még biztos van egy üres szék! Újabb FÖLDRENGÉS!
Minimalista szmájlik... Már csak be kell tartani... Figyelni kell... ...az osztályfőnökre!
Adategyeztetés... Szólnék egy pár szót a tanműhelyi gyakorlatról... Mindenki írja alá! Mostantól hatályos is!

A következő két órában a szakiskolás és szakközepes osztályok egymást váltva próbálták megismerni iskolánkat úgy, hogy felkeresik a térképen bejelölt helyeket...

A tanárinál Damásdiné Szepes Rita tanárnő várta a tanulókat A tanuló-nyilvántartónál: Pataki Mária tanárnő A pénztár előtt: Korom Gyöngyvér tanárnő Az igazgatói előtt: Király Márta Mónika tanárnő
Végre, megvan az 'M' épület! Finta János tanár úr már nagyon várta az első csapatot! Hú, de nagy a szigor! Na jó, azért aláírom...
De ugye legközelebb is idetalálnak? Klein Péter tanár úr a 'K' épületnél várta a diákokat Olyan ismerős ez a csapat... Ez a 'K' épület?
Kupaktanács... A tornateremnél: Gál Gyula tanár úr Hadd nézzem! Innen még hiányzik valami!
A könyvtár is megvan! Az egyik kerékpár tároló: ez a tanároké! Minden adatot egyeztetni kell! Egyeztetés után: rögzítés...
Indulnak a szakközepesek is! Nem fogunk eltévedni? (Nem!) Mi legyen a csapat neve? Mi leszünk a legjobb csapat!
Ismerkedjünk a házirenddel! Ne örülj, ez csak kivonat... Párban: egyik kérdez, másik keresi a választ... Melyiket kéred: a kicsit, vagy a nagyot?
Indul a 9/A! Ne felejtsétek el ráírni a neveteket! Nézd, milyen klassz asztalom van! Itt is érkezik a házirendes feladat...
Hárman csak összehozzák... Érdemes figyelmesen elolvasni! Gondolkodom, tehát házirend... Mindenki szeretne valamit...
Az új csapatok a tanárinál Ok, de hogy hívják az igazgató urat? Mit lehet intézni a pénztárban? Szépen írd, hogy el tudjam olvasni!
Valami van a bokorban... Vajon melyik állomás ez? A tanulói kerékpártároló? Lebuktam...
'K' komplexumot kereső kilencedikes kiscsapat... Mission accomplished Keresem a választ, mindjárt megvan! Valóban nem szabad, de miért nem?
Hát, ez nehéz kérdés... Az órát tartó tanár nem tudja elkezdeni az órát, mert nincs kréta, így... ...gyorsan elmegy krétáért. Ez vajon helyes, vagy nem helyes? Hé, ezek nem is kilencedikesek!
Csak arra emlékszem, hogy villant egy vaku... A visszahozott menetleveleket ellenőrizni is kell! Ott nem is voltunk! Igen, van amelyik kicsit hiányos...
Ti kihagytatok egy állomást! Visszamehetünk? Házirend. Az vajon mi? Én tudom! Én tudom!

A startnap végére egyetlen fontos dolog maradt: megérteni az órarendet! Ez alapján kellene holnaptól megtalálni a tantermeket, tanműhelyeket, de nem is olyan könnyű értelmezni...

Aha. Ez, mi ez? A/B hét? Ez itt micsoda is? Elkél az osztályfőnök segítsége!
Órarend, minden oldalról... Inkább belelírom... B hét, kedd, ötödik óra! Megvan? Ez az? Nem, ez!
Feldolgozás folyamatban... Akkor az csoportbontásban van? Jó sok óránk lesz! Anyám...
Jól nézzük mi ezt? Inkább figyeljünk a tanárra! Nem bonyolult ez! Holnap találkozunk a tanműhelyben! Én vakon odatalálok!

A hazamenetel előtt még egy utolsó feladat várt tanulóinkra: vissza kellett rendezni a termeket az eredeti állapotba, hisz másnap már kezdődött az igazi tanítás...

Igen, úgy ahogyan reggel volt! De hogyan volt berendezve reggel? Alakul, már csak ez az egy asztal maradt... Holnap suli!