2010.09.01 - Startnap

Harmadik alkalommal indult immár az új tanév Startnappal: rendhagyó foglalkozások, s - első sorban a kilencedikesek számára - egymás megismerését, az induló új osztályközösségek, valamint iskolánk felfedezését segítő játékos feladatok fogadták tanulóinkat.

Kicsit bátortalanok új tanulóink... Van aki azért bentebb merészkedett... Ott egy osztályfőnök! Egyezkedés...
Irány a kijelölt terem! Az asztalokat át kell rendezni... Ez már alakul... Üdvözlünk mindenkit iskolánkban!

Az ismerkedés kezdetén mindenki felírta a nevét a kitűzőjére, bemutatkozott, majd a nevét elhelyezte egy hangulatjelző lapon: vidám, semleges, szomorú...

Sok jó művész kis helyen is elfér... Szeretném bemutatni leendő tanáraitokat! Nem, dolgozat még nem lesz... Érkezik a következő bemutatkozó!
Valakinek el kellett kezdeni... A szomorú oszlop még szerencsére üres! Mindenki sorra fog kerülni Se nem vidám, se nem szomorú...

Mivel a feladatokat csoportban kellett megoldani, előtte megbeszélték a csoportszabályokat. Csak egy megkötés volt: olyan szabályok kerülnek bele, melyet mindenki elfogad, és BETART!

Szervusz Gyula! Milyen szabályt láthattunk? Van-e javaslat? Alakul, alakul...
Jó ötlet, csak hogyan írjuk le? Van-e még valami, amit fontosnak tartotok? Az igazi tanár csukott szemmel is tud írni... Hát, azért ezt gondoljuk meg...
Akkor most egyezzünk meg a szabályokban... Szabályok? Megyek haza... Most már 'csak' be kell tartani... A szerződés csak aláírva szerződés!

Keresd a helyed! Így szólt a következő feladat címe, melyben különböző szempontok alapján kellett tanulóinknak elhelyezkedni a teremben: lakóhely, testvérek, átlag...

A következő feladatban mozogni fogunk egy kicsit! Mozogni? Álljanak egy csoportba, akik ismerik egymást! Ti honnan ismeritek egymást?
Nem, nem kivégzés lesz... Ki milyen messzi lakik Kecskeméttől? Ó, az messzebb van, gyere közelebb! Ki, hányas szeretne lenni...

A legnehezebb feladat következett: mindenkinek három képet kellett kiválasztania újságokból, méghozzá olyat, amely valamilyen szempontból a leginkább jellemző rá (indoklással).

Ez jó lesz! Munkában... Sok érdekeset megtudhatunk ilyenkor a másikról! Én is ismerek egy jó horgászhelyet!
Mi legyen a harmadik? Foci? Az jó! És melyik a kedvenc játékosod? Már elég régóta sportolok!
Jaj, a nevem lemaradt... Nem három, de így tökéletes... És miért pont ezeket választottad? Nagy tabló készül a kis tablókból!
Hát igen, ezt azért választottam, mert... Foci és foci és autó... Miért is? Itt nincs foci...
Nagyon szeretem az autókat! Az utolsó símítások! Hú, azt én is szeretem... Órán is így kell majd figyelni...
Fogadjunk, hogy szereted a lovakat... Tanári szemmel... Nem, nem iszom, csak az üveget gyűjtöm... Nem is olyan könnyű megmagyarázni...

Kikapcsolódásként egy kis játék: az idén a piff-paff-puff nevű játékot sikerült megörökíteni, melyben a középen álló kezdi a párbajt, s utána már csak a gyorsaság dönt...

Elmondom a szabályokat! Mi? Puff! Vagy izé, Paff... Piff! Hidegvér...
Esélye nem volt... Kit válasszak? Ki lőtt kit? Mindenki mindenki ellen...

Az iskola épületeinek, helyiségeinek megismeréséhez csapatokba szerveződve információkat (és pecséteket) kellett gyűjteni a térképen megjelölt pontokon. GPS nélkül...

Minden csapat kap egy menetlevelet! Önként belépett a csapatba... Alaprajzot készíteni? Egy kicsit szusszanhatnak a kollégák...
A kapu mellett rövidebb... Gyorsak ezek a lányok! Merre is menjünk? Jó helyen vagyunk?
Készül az igazolás! A szabály az szabály... Vajon hogy hívják a könyvtárosunkat? Ó, hát nem kaptok csak úgy pecsétet...
A portát nem volt nehéz megtalálni... A tanári előtt... Megvan a pénztár! A kérdésre a válasz az ajtón található!
Tanulónyilvántartó kívül... Tanulónyilvántartó belül... Mi már tudjuk, hol a 'K' épület! Szépen tessék írni!

A szabályok egy részét már megírták mások, s rögzítették a Házirendben. Mielőtt "véletlenül" megsértené valaki az egyiket, érdemes megismerkedni vele...

Kezdjük azzal, hogy... Rögtönzött esetbemutató... Mi lehet erre a szabály? Passz...
Egy újabb szituáció! Ilyen nincs is a házirendben... Vajon mi nincs a kezében? Pedig ez fontos szabály!
Még olvasom... Hú, de hosszú! Munkában Hát, igen...
Nem, nem ellenőrző. Házirend! Anyám... Megvannak a csoportok? Melyik fejezet lehet az?

A nap zárásaként ismét hangulatfelmérés következett: képek közül kellett minden tanulónak kiválasztani azt az egyet, amelyik a leginkább kifejezi a pillanatnyi hangulatát.

Habaro, azaz hangulat barométer... Melyiket válasszam? Kérdések is voltak... Nehéz ügy...
Végig kell gondolni a napot! Ne add ide, mert fotóznak... Engem is... És miért pont azt választottad?

A hazamenetel előtt még egy utolsó feladat várt tanulóinkra: vissza kellett rendezni a termeket az eredeti állapotba, hisz másnap már kezdődött az igazi tanítás...

Hogy is voltak a padok? A székek megvannak, de hová lettek az asztalok? Tanár úr, bírja? Holnap tanítás?!