2010.03.21 - Rajzok

A mandala - Wágner Vanda tanárnőnek köszönhetően - a rajzórák nagy kedvence lett. Maga a szó szanszkrit eredetű, jelentése kör, ami a világegyetemet jelképezi annak végtelenségével. A mandala megalkotása különleges módon hat a szellemre és a lélekre: ahogyan változunk, úgy változik folyamatosan a körülöttünk lévő világ is. Mennyire tudunk összpontosítani, akarni egy bizonyos célt, energiáinkat egy irányba terelni? Erről szól igazán a mandala készítés.

Árva-Tóth Dóra, 11/D Árva-Tóth Dóra, 11/D Aczél Gyöngyi, 11/D Aczél Gyöngyi, 11/D
Bán Dóra, 11/D Bán Dóra, 11/D Berente Kitti, 11/D Berente Kitti, 11/D
Bodacz Mariann, 11/D Dragos Éva, 11/D Fekete Julianna, 11/D Fekete Julianna, 11/D
Halmovánszki Enikő, 11/D Halmovánszki Enikő, 11/D Halmovánszki Enikő, 11/D Dósa Kitti, 11/D
Harkai Kitti, 11/D Harkai Kitti, 11/D Horváth Andrea, 11/D Horváth Mária, 11/D
Lovas Diána, 11/D Lovas Diána, 11/D Márkus Norbert, 11/D Mészáros Etelka, 11/D
Lukács Zsuzsanna, 11/D Lukács Zsuzsanna, 11/D Lukács Zsuzsanna, 11/D Lukács Zsuzsanna, 11/D
Pásztor Hajnalka, 11/D Pásztor Hajnalka, 11/D Sváb-Kovács Renáta, 11/D Sváb-Kovács Renáta, 11/D
Révész Márta, 11/D Révész Márta, 11/D Révész Márta, 11/D Révész Márta, 11/D
Székely Mónika, 11/D Szigeti Katalin, 11/D Szentesi-Kovács Éva, 11/D Szentesi-Kovács Éva, 11/D
Urbán Ágnes, 11/D Urbán Ágnes, 11/D Urbán Ágnes, 11/D Urbán Ágnes, 11/D
Tóth Tünde, 11/D Tóth Tünde, 11/D Tóth Tünde, 11/D ???, 11/D
Antal Szabina, 11/G Balog Cintia, 11/G Balog Cintia, 11/G Balog Cintia, 11/G
Csengődi Orsolya, 11/G Csengődi Orsolya, 11/G Fricz Gerda, 11/G Hriazik Anett, 11/G
Hajas Fruzsina, 11/G Hajas Fruzsina, 11/G Tóth Vivien, 11/G Kriminár Laura, 11/G
Kovács Veronika, 11/G Nagy Marianna, 11/G Nagy Marianna, 11/G Nagy Marianna, 11/G
Molnár Brigitta, 11/G Molnár Brigitta, 11/G Vandzsár Bea, 11/G Vandzsár Bea, 11/G

A hennafestés ideiglenes tetoválást jelenet, amit használnak körömre, kézfejre, tenyérre, lábfejre. Maga a henna egy Egyiptomból származó élénkzöld, bokorszerű növény, ami az egyik legrégebben alkalmazott kozmetikum, hűsítő és gyógyító hatását már kb. 5000 évve ismerik.

Antal Szabina, 11/G Bán Dóra, 11/D Berente Kitti, 11/D Csengődi Orsolya, 11/G
Dósa Kitti, 11/D Hefkó Anna, 11/D Horváth Andrea, 11/D Horváth Mária, 11/D
Kosik Adrienn, 11/D Kovács Veronika, 11/G Lengyel Szabina, 11/G Lukács Zsuzsanna, 11/D
Révész Márta, 11/D Sváb-Kovács Renáta, 11/D Székely Mónika, 11/D Szigeti Katalin, 11/D
Tóth Lilla, 11/G Tóth Vivien, 11/G Urbán Ágnes, 11/D Vandzsár Bea, 11/G

Nagy divat mostanában a tetoválás, de a hennával ellentétben ez maradandó alkotás. Na persze ha papírra készül, akkor nyugodtan ki lehet próbálni bármit:

Flaisz Bálint, 10/B Geosics Noémi, 10/C Horváth Anett, 10/C Kis Dániel, 10/A Nagy Bettina, 10/C
Németh Nikoletta, 10/C Patik Evelin, 10/C Sári Leila, 10/C Vincze András, 10/F Völgyi Zoltán, 10/A
Fuvó Zsolt, 10/F Gergely Csaba, 10/C Kalocsa Norbert, 10/F Kocsis Péter, 10/B
Maksa Balázs, 10/C Sándor Gábor, 10/C Zsámboki Ákos, 10/B Patik Evelin, 10/C
Somodi Richárd, 10/C Tóth Eszter, 10/C Oláh Andrea, 10/C Kovács Sándor Mátyás, 10/F

A metamorfózis Jelentése: átalakulás egyik formából a másikba, átváltozás, alakváltoztatás, formaváltoztatás. A görög-római mitológiában a csodálatos átváltozásokat, mint amilyen az ember madárrá vagy fává válása, nevezték metamorfózisnak.

Gárgyán Péter, 11/F Bíró Szilvia, 11/A Keresztes Dávid, 11/B Kovács Attila, 11/B
Molnár Péter, 11/A Puskás Zoltán, 11/A Rabi Gyula, 11/B Szabó Miklós, 11/B

Monogramja mindenkinek van, de abból maximum a nevét lehet megtippelni. De ha lerajzoljuk mit is szeret csinálni tulajdonosa, máris jobban megismerhetjük...

Bende Adrián, 11/F Bíró Norbert, 11/F Horváth József, 11/F Szakter Róbert, 11/F

Nem kaptunk a postán csak egy fél képeslapot? Sebaj! A másik felét megrajzolhatjuk mi magunk is, azután döntse el mindenki maga, melyik fele melyik...

Molnár Péter, 11/A Horváth József, 11/F Fekete Sándor, 11/B Szőke Ronney, 11/C Szakter Róbert, 11/F
Bíró Szilvia, 11/A Pesti Norbert, 11/A Bende Adrián, 11/F Cselóczki Attila, 11/F

Háromdimenziós alakzatok ábrázolása egy kétdimenziós papíron nem mindig egyszerű feladat, nem árt kicsit gyakorolni. Az ábrázolásmódok közül a perspektívikus a leglátványosabb:

Kis Dániel, 10/A Kis Dániel, 10/A Kis Dániel, 10/A Markó Zoltán, 10/A
Markó Zoltán, 10/A Marton Ildikó, 10/C Marton Ildikó, 10/C Marton Ildikó, 10/C
Kisjuhász Vivien, 10/C Kisjuhász Vivien, 10/C Kisjuhász Vivien, 10/C Kisjuhász Vivien, 10/C
Nagy Bettina, 10/C Nagy Bettina, 10/C Nagy Bettina, 10/C Somodi Richárd, 10/C

Egy egyszerű vonalzóval, no meg egy kis odafigyeléssel és türelemmel is készíthetünk érdekes ábrákat. Feltéve, hogy nem veszünk el a sok-sok vonal között...

Kisjuhász Vivien, 10/C Marton Ildikó, 10/C Nagy  Bettina, 10/C Tóth Eszter, 10/C
Kocsis Péter, 10/B Molnár Sándor, 10/A Tóth Eszter, 10/C Tóth Eszter, 10/C
Marton  Ildikó, 10/C Völgyi Zoltán, 10/A Maksa Balázs, 10/C Petromán Lilla, 10/C Nagy Bettina, 10/C